zaterdag 5 april 2014

spinnenweb

Mietze B(oersma) heeft de illustratie gemaakt bij het artikel van Margot C Pol op pagina 44, 45 en 46 van Volkskrant Magazine van 2 en 3 november. Het lijkt op een mobile: boven de hofden van de poppetjes is een spinneweb van lijnen, en elk poppetje is vertikaal verbonden met het spinnenweb. Zodoende zijn relaties weergegeven tussen de acht afgebeelde mooie jonge mensen: vier vrouwen en vier mannen. Margot C Ros schrijft op pagina 45 dat zulke (seks)relaties natuurlijk mogen, zeker als je daarover duidelijk bent in je relatiestatus op facebook.

In de vertikale lijnen van Mietze B staat iets geschreven over de relaties die de - naamloze - personen op haar afbeelding hebben. Boven de roodharige vrouw helemaal links staat bijvoorbeeld Whats's appt met Markus. Haar vertikale lijn is via het spinnenweb verbonden met drie andere mensen, waaronder één man. Ik zou zeggen: dat is dan Markus, boven wiens hoofd staat: Naar de film met Maud. Dus de roodharige vrouw, dat zal Maud wel zijn.

Maar naast Markus staat een vrouw met bruin haar; boven haar hoofd staat Relatie met Markus, maar ze staat hand in hand met een andere man dan die ik net als Markus had geïdentificeerd. Bovendien is ze via het spinnenweb helemaal niet met verbonden met mijn eerste Markus, maar wel met de Markus (als dat Markus is) met wie ze hand-in-hand staat. Maar boven die Markus staat weer Sliep met Anna, met een spinnenwebverbinding met een derde man die Kookte gisteren voor Anna.

Ik ben blij dat ik niet naar Mali hoef, als Nederlandse spion.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten