zondag 6 april 2014

reputatie

Op pagina 46 van Volkskrant Magazine van 2 en 3 november doet Margot C Pol uit de doeken wat haar definitie van een slet is: een vrouw die lange tijd, tot ze het tenslotte zelf vervelend vond, met iedereen in het rond geneukt heeft en op een dag het besluit nam dat het anders moest: niet meer rondneuken, maar een vaste, monogame relatie. En er dan achter komen dat dat niet lukt, omdat mannen niet meer geloven dat iemand die zo tekeergegaan is wel serieus relatiemateriaal kan zijn. Sorry voor deze lange definitie, maar ik heb de indruk dat een vrouw die enorm rondgeneukt heeft en na het radicale besluit wèl een vaste relatie vindt, níet een slet genoemd wordt door Margot C Pol.

Er klinkt wat bezorgdheid door in haar stuk: Margot C Pol heeft dat besluit zelf (nog) niet genomen en tot die tijd speelt ze met vrienden, ook seksueel. Ze is bezorgd dat ze haar tijd verdoet en of ze ooit een monogame relatie zal krijgen. En of ze dus een slet zal worden, later.

Margot C Pol schrijft zo openhartig dat ik meteen openhartig terug wil zijn. Ik wil vertellen over de jonge vrouw Y, die ik, gewoon analoog, op een zeilvakantie in Friesland ontmoette, en die, toen de door haar gewenste klik met mijn vriend P niet het seksuele effect had waar ze op hoopte, mij als tweede keus nam. Of zich door mij liet nemen, dit alles in eerste instantie overdrachtelijk, maar ook wel letterlijk, omdat ik na enkele dagen op de zeilboot en terwijl we daar met zijn drieën lagen te slapen in de veronderstelling van stilte en met haar uitdrukkelijke toestemming allerlei seksuele handelingen met haar verricht heb. Y kwam uit Israël en ze had een vaste relatie met een man die twee keer zo oud was als zij, maar stond allerlei andere mannen ook toe om seks met haar te hebben, echter op haar strikte voorwaarden. Y had een reputatie. Ik heb alleen mannen over haar horen praten, maar nooit alsof ze geen serieus relatiemateriaal was of dat ze een slet was. Nu woont ze in Israël, met man en enkele kinderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten