woensdag 16 april 2014

Arbeid, Vlijt En Kwaliteit

Op pagina 57 van Volkskrant Magazine van 2 en 3 november ben ik nog steeds in de imaginaire woonmall genaamd Lifestyle. Het is jammer dat de aangeboden spullen in een tamelijk lullig hoekje van de krant staan, want stuk voor stuk lijken ze best de moeite waard. Ik vind de bank Debonair, te koop bij drie winkels in Nederland en die op de meest eenvoudige manier in een royaal (nou, royaal dan weer niet, maar goed) bed van 130 * 200 echt leuk en vooral zo aantrekkelijk geprijsd.

En erg grappig vind ik Jantine Ranzijn, die in Alkmaar meubels stoffeert met grote stukken meubelstof door elkaar. Het grappigste vind ik dat ze een stoel van pagina 56, - de Rooker I van de Dutch Seating Company - ook opnieuw bekleed heeft. Maar één minuut verder op het internet blijkt dat ontwerper Walter Wuis van Rooker I de echtgenoot is van Jantine Ranzijn. Leuk ook dat Jantine Ranzijn haar kapsel inzet al logo.

Maar het meest ontroerde mij de boxspring Ljocht van AVEK, kwaliteitsbedden sinds 1927. Het is niet Ljocht zelf die me ontroert, ik vind het eigenlijk nogal clichématig, zoals die in de crypte van een gekruimelkalkte Friese kerk is neergezet, maar historische foto's van een Friese beddenfabriek die al bijna honderrd jaar het hoofd boven water houdt. Arbeid, Vlijt En Kwaliteit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten