dinsdag 15 april 2014

laatste zin

Pagina's 56 en 57 van Volkskrant Magazine van 2 en 3 november is advertentieruimte. Er staat heel netjes - ADVERTENTIE - boven. In dezelfde azuren balk die op pagina 56 vermeldt dat het hier dus om een advertentie gaat, staat op pagina 57 in priegelige lettertjes de hartelijke uitnodiging om ook mijn product te presenteren op de LIFESTYLE pagina [...] en bereik 1,2 miljoen kapitaalkrachtige lezers. Men hoeft alleen maar contact op te nemen met persgroepadvertising.nl.

De lifestyle pagina's - deze pagina's dus - zijn overduidelijk advertenties en geen advertorials, maar bij elkaar gevoegd, alsof Lifestyle (met donkergroen logo) een overkoepelend merk is. Niettemin is het niet meer dan acht blokjes midden- en kleinbedrijf die erg hun best doen om zich aan het format (kleurenplaatje - wervende tekst - contactinformatie) te houden, en een inleidend tekstje dat nogal gratuit en eindigt met de zin: En bij al die knusheid hoort natuurlijk een oerdegelijke kachel.

Op pagina 56 en 57 worden twee banken, een meubelcollectie (inclusief nog twee banken), een metalen kast, een tafel, een boxspring, een fauteuil en een houtkachel gepresenteerd. De inleider van deze Lifestyle pagina's suggereert met die laatste zin (zie boven) dat het een goed idee is om al die meubels (vier banken (!), de meeste van een minimalistisch design) knus bij elkaar te zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten