donderdag 17 april 2014

bedwantsen

Voor de afdeling wat doen van het miniatuur lifestyle-magazine voor veertig-plussers van Volkskrant Magazine, genaamd Smaak nu vier pagina's over de weelderigste parenclub van Europa: Fun4two in Moordrecht. Wij, de veertig-plussers hebben een ambivalente relatie met het platteland: we gaan er eten, we gaan er shoppen en we gaan er swingen. En vergeef me mijn bekakte arrogantie, ... ik vind het er allemaal clean en provinciaals uitzien, als Van der Valkrestaurants. En ik hou daar niet van.

Misschien is het ook pesterig van de Volkskrant, dat ze uitgerekende de meest bordkartonnige decoraties van de parenclub groot in beeld brengen: op de zolder van de Moordrechtse boerderij is de rosse buurt nagebouwd, met miniatuur trapgeveltjes en luikjes en een lantaarnpaal (waarvan op pagina 60 ook nog de bespottelijke prijs - 3450 euro -genoemd wordt) en er is een wirlpool, omlijst door gouden gordijnen smeedijzeren kroonluchters en een schildering van een zeemeermin die nergens op leunt maar wel aan de zwaartekracht doet.

Ik zou het een heel leuke opdracht vinden, om een parenclub - of gewoon een bordeel - te mogen vormgeven. Het eerste wat ik te allen tijde zou vermijden in mijn vormgeving is stofnestnesten. Want op de Volkskrant-pagina's over Fun4two zie ik op elk plaatje waar in de sfeerverlichting de bedwantsen zich opgehoopt hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten