maandag 14 april 2014

Ja echt

Op pagina 54 van Smaak staat een restaurant dat ik eerder al bezocht; daarom in een keer door naar pagina 55: wat drinken: Arrogant lekker. Wijn. Onno Kleyn drinkt Muscadet. Ja echt.

Op op de allerlaatste pagina van Volkskrant Magazine is een hele pagina aandacht voor wijn: daar gaat het om Barbera d'Asti Superiore 2010; Onno Kleyn besteedt zijn column aan Muscadet Sèvre et Maine sur lie Les Dabinières 2012. Ik zie nu dat op pagina 50 ook een wijnadvertentie stond, maar toen mocht ik gelukkig over iets anders schrijven. Voor deze pagina's ontkom ik er niet aan: ik ben naar de stad gegaan om de beide flessen te kopen. Door Onno Kleyn, en ook in de advertentie verderop, wordt grote exclusiviteit gesuggereerd, maar de eerste de beste slijter die ik binnenga -  Mitra op de Middenweg - heeft ze allebei op voorraad. De Barbera d'Asti weliswaar van een ander jaar, maar soit, een kniesoor die daarop let.

Thuis aangekomen zie ik dat de flessen er behoorlijk anders uitzien dan in de Volkskrant. Bovendien is de Muscadet ook opvallend goedkoper dan die van Onno Kleyn. Die van Onno is een biowijn, wat ik me van mijn fles van Mitra nauwelijks kan voorstellen. Onno betaalde 9,95 euro en ik maar 6,99. Maar Onno's wijn smaakte dan ook beendroog, kalkkruimelend droog [...] tropische aroma's die mij om de neus wapperden. Mijne smaakte, zoals wijn bij mij meestal doet, gewoon naar kots, maar in de lunchzon bij een dubbele uitsmijter, best lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten