zondag 13 april 2014

heen- en weerbladerend

niet de foto van Bobby Doherty
Op pagina 53 lijkt Volkskrant Magazine van 2 en 3 november opeens in herhaling te vallen: vanaf daar heten de pagina's Smaak, en ze doen dat totdat de Volkskrant op pagina 68 helemaal uit is. Maar we hadden in dit Magazine toch al een keer gelezen wat te kopen, te dragen en te doen, namelijk op de pagina's die heetten Mooi: pagina 7 t/m 13? Al heen- en weerbladerend krijg ik de indruk dat met de pagina's van Mooi, aan het begin van Volkskrant Magazine, gemikt wordt op pas afgestudeerde hoogopgeleiden met hun eerste vakantiegeld, terwijl Smaak gericht is op mensen die van gekkigheid niet meer weten wat ze met hun op routine verdiende geld moeten doen, nu de kinderen het huis uit zijn. Van gekkigheid gaan ze Volkskrant Magazine helemaal tot het eind uitlezen, bijvoorbeeld.

De eerste pagina van Smaak is voor de jonge fotograaf Bobby Doherty (24 namelijk), die twee vruchten - ik vermoed sinaasappels - zo gefotografeerd heeft dat het net twee billen lijken. Ik weet niet zeker of het sinaasappels zijn; de huid van de vrucht ziet er nogal overspannen uit: rooddooraderd en met gele vlekjes.

Bobby Doherty is twee weken bezig geweest om de foto uit de Volkskrant te maken. Dat ik geen fotograaf ben, blijkt wel uit de vraag die dan meteen bij mij oprijst: wat heeft hij al die tijd zitten doen dan, twee weken lang?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten