zondag 20 april 2014

Sylvia-Wittemanwendig

Op pagina 62 van Volkskrant Magazine van 2 en 3 november doet Sylvia Witteman haar recepten: vanwege de thematiek vluggertjes voor in de keuken, zodat je snel weer kan doen wat je liever doet en wat goedkoper is dan koken: seks hebben. Of - en dat vind ik een leuke Sylvia-Wittemanwending - voor als je sowieso liever snel iets anders (en goedkopers) doet dan koken: als je liever op de bank acht afleveringen van Breaking Bad kijkt in een verloederde lieveheersbeestjeskamerjas met namaak-Uggs aan je voeten.

Wat een fulltimebaan is dat: elke week drie recepten verzinnen (?) of opgooglen en uitproberen (?) en daar dan geïnspireerd over schrijven. Ik heb de recepten niet geprobeerd, niet eens wegens de lieveheersbeestjeskamerjas, maar desondanks altijd nog steeds te veel werk. Niet het koken zelf, maar wat er bij komt kijken: vooral de inkopen, maar vergeet ook niet de afwas na afloop en het kindermenu dat ernaast bereid moet worden, want Sylvia Witteman begrijpt toch ook wel dat mijn kinderen de goedkope en snel ingrediënten die ik hieronder ga opsommen niet lusten.

In de drie snelle recepten gaan, in willekeurige volgorde: 2 kilo mosselen, platte peterselie, frambozen, thaise currypasta, zaanse mosterd, meringues, Thaise vissaus (nam plaa), blikjes tonijn in olie, granaatappelsap, verse koriander, bosje basilicum en halve liter slagroom. Bovendien is er een mosselpan, een keukenmachine en een grote kom om de slagroom in te kloppen nodig. Ik schat nu al: twee afwasmachines vol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten