Op de laatste pagina van haar interview, op pagina 20 van Volkskrant Magazine van 2 en 3 november, vertelt Sunny Bergman dat ze na het project Beperkt Houdbaar, en na alle aandacht die dat opleverde, burn outte. Ze vertelt dat ze zich tegen de burn out die media-aandacht door haar boek Sletvrees op haar zou kunnen hebben wapent door yoga te doen en door te mediteren. Vervolgens vertelt ze hoe met name de aandacht van sociale media invloed hebben op de mate waarin ze nog aandacht kon hebben voor andere dingen dan voor haar eigen roem; wat - dat zegt ze niet - haar burn out veroorzaakte.
De interviewer merkt op dat ze tamelijk actief is op facebook, en ja, geeft Sunny Bergman toe, ze is daar haar subpersoonlijkheid met actuele content aan het vormgeven. De plek om te checken hoe het met Sunny gaat: of yoga en mediteren inderdaad helpen.
Sunny Bergman vertelt daar - op facebook - dat ze dankzij haar roem voor allerlei reclames gevraagd wordt, wat ze niet doet, althans, met uitzondering van reclame voor een handgemaakte legging, die ze gedragen heeft toen ze een prijs in ontvangst nam. Mooi, helder, goed: om zulk beleid te hebben op reclame. Navrant vind ik wel de mooie meisjes-reclame die Facbook bij de Sunny-Bergmancontent plakt. Die me nogal afleidt. Het gaat over jobs, maar afgebeeld is een blonde jonge vrouw in een blauw zwempak, als het ware klaar om afgestroopt te worden. Ben Jij Ervaren Genoeg?
Interessant: een van de mensen met wie Sunny Bergman zich heeft laten fotograferen heet Seeltje van Boeckel (zie foto). Doordat boven Seeltjes naam SLETVREES staat en misschien ook wel doordat onder haar naam een vrouw afgebeeld is wier seksualiteit gebruikt is om iets a-seksueel te verkopen (jobs), lees ik steeds, in plaats van Seeltje van Boeckel: Sletje van Boeckel.
BeantwoordenVerwijderen