Pagina 20 van de Volkskrant van 2 en 3 november staat helemaal vol advertenties. Personeelsadvertenties, want het heet VKBANEN, is opeens in een heel ander lettertype, maar dat is waarschijnlijk omdat het een joint venture is met intermediair. Of personeelsadvertenties, ... het zijn allemaal directeursadvertenties. Deze vind ik leuk: [...] te Amsterdam zoekt een ALGEMEEN DIRECTEUR. Voor meer informatie over de stichting, de scholen en de benoemingsprocedure: www.stkba.nl. Een andere: [...] te Maastricht zoekt een Algemeen Directeur; Ambitieuze general manager met een ondernemend profiel; het gaat om mensen. Oei oei oei, denk ik bij Maastricht. Als dat maar goed gaat.
Vergis ik me, of zit de reclamewereld in een crisis? Het zal je bijvoorbeeld maar gevraagd worden, om een campagne te verzinnen voor een bank-verzekeraar; neem Delta-Lloyd de bank-verzekeraar waar ik elke dag langs fiets, die besloten heeft dat ze via een inmiddels nogal verregend reclamebord gaan vertellen dat je kritisch moet zijn bij op het juiste moment. Hahahahahaha, wat een grap. En dan de manier waarop:
Er zit iemand in een zeilboot. Vermoedelijk stelt hij de kritische consument of de kritische bank-verzekeraar voor, of de consument die gecoacht wordt door de kritische bank-verzekeraar. Er is een uitgestrekte watervlakte. Er is een tamelijk klein bootje: een optimist (zie het zeilteken). Het is inderdaad tamelijk optimistisch om je bank of als klant van een bank in een kinderzeilboot op zo'n eindeloze watervlakte te begeven; er is geen land te bekennen. Er zijn veranderingen op til (storm?). Delta-Lloyd zegt: kritisch op het juiste moment. Er is ook een filmpje van.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten