maandag 30 september 2013

gesubsidieerd nadenken

Er is een nieuw woord in het hoger onderwijs, waarover ik probeer na te denken, zonder op voorhand te geloven dat het gebruikt zal worden manier om het docentvak uit te hollen, maar ook zonder me te verliezen in de hippe moderniteit van het idee: blended learning.

Iemand heeft bedacht dat wij, de groep docenten die gesubsidieerd mag nadenken over begeleiding, de implementatie van blended learning ook kunnen laten plaatsvinden. Voordat ik ga implementeren wil ik het eerst begrijpen, en ook begrijpen waarom juist de mensen die zich (gesubsidieerd) bezighouden met begeleiding dit moeten doen.

Blended learning lijkt te zijn: de contacturen die besteed worden aan instructie (hoorcolleges) vervangen door streaming video en docenten laten begeleiden. Daar dit 'm de adder onder het gras, waarschijnlijk: begeleiding is de toekomst, al het andere is ouderwets. Zou ik streaming video maken net zo leuk vinden als college geven? Zou kunnen, hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten