Toen ik langs Louwman reed zag ik reclame voor de nieuwe Maserati Ghibli, het middenklassertje dat het Italiaanse merk zou moeten willen kunnen redden, zoals de Jaguar X-type dat merk wel of niet gered heeft. Het lijkt me heel leuk om een automerk te redden en ik heb het naïeve idee dat er om Maserati te redden helemaal geen marketing nodig is. Neem geschikt onderstel - een Volvo bijvoorbeeld, of iets elektrisch, een Tesla, en edit er grappige auto bovenop. Daarna gaat alles vanzelf. Tenminste, rijdend op de A2 en met SubLime FM aan wel.
En overal op de A2 zie ik shoots die het goed zouden doen in avondvullende speelfilms over van alles en nog wat. Ik hoef alleen nog te leren hoe ik filmbeelden op stapels dvds uit de bibliotheken en rommelmarkten beschikbaar zijn op alle manieren kan manipuleren: bewegende dingen eruit en bewegende dingen erin. Alle grote en prestigieuze projecten van het kapitalisme wil ik uitdagen, als ik op de A2 rijd. En ik denk ook nog dat dat een eitje is.
En even, tijdens het rijden, dacht ik dat ik de baas was van het hele gebied tussen Utrecht en Amsterdam. Niet zo'n gekke gedachte als je, zoals ik, denkt dat alles maakbaar is. Je hoeft alleen maar heel erg goed te facebooken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten