maandag 26 december 2011

Hampus


Nee, ik vind het toch nog steeds leuk, om auto's te verzinnen. Zaterdag draalde ik in de supermarkt bij de autotijdschriften, en hup, meteen moest ik thuis weer een auto verzinnen. Ik stond maar een kwartiertje met een leeg boodschappenmandje in Autoweek te bladeren. Deze Autoweek weet nog niet dat het automerk SAAB failliet is. De SAAB 9-5 Estate wordt gerecenseerd, die er dus nooit zal komen.

En die SAAB 9-5 Estate zal het bedrijf ook niet gaan redden, voorspelt Autoweek. Wat is het unique selling point van SAAB eigenlijk, vraagt Autoweek zich af. Ik denk: dat SAAB Zweeds is. En dat de hele wereld, en in ieder geval Nederland, een zwak heeft voor Scandinavische spulletjes.

Ik zou denken: stop een hoop unique selling points in een SAAB en je hebt een goedlopend merk. Te beginnen met wat Aston Martin ook gelukt is: een kleine auto maken (een Peugeot 107 met een rare achterkant). En omdat het faillissement van SAAB eigenlijk alleen om de merknaam draaide, is het handiger om een nieuwe Zweedse merknaam te kiezen, bijvoorbeeld HAMPUS. Dan begrijpt iedereen wel dat er eigenlijk SAAB bedoeld wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten