dinsdag 8 april 2014

het oog van internet

Voordat ik dit stukje ga schrijven, wil ik eerst meer weten over Myrthe Hilkens; de komende drie pagina's van Volkskrant Magazine- 48, 49 en 50 - zijn voor haar: anderhalve pagina tekst en een paginagrote foto (morgen!). Bij mij levert Google bij mijn zoekterm Myrthe Hilkens meteen de suggesties Sabine Uitslag, Hadewych Minis en Sharon Gesthuizen op. Als ik een spacie achter Myrthes naam typ, verschijnen Googles suggesties: myrthe hilkens twitter, myrthe hilkens bevallen en myrthe hilkens getrouwd. En ook nog myrthe hilkens dwdd, myrthe hilkens boek en myrthe hilkens stapt op. Sabine Uitslag (ook een jonge vrouwelijke politica) plus spacie daarentegen: - partner, - zwanger, - getrouwd, - jurk, - band, - bevallen, - en menno,  - feet, - cda en - leren broek. Ik bedoel maar.

Ik dacht even dat ik hiermee iets op het spoor was, maar toen ik Diederik Samson, Mark Rutte en Lodewijk Asscher met een spacie googlede vond ik precies dezelfde - vriendinnen, - getrouwden, - broeken, - brillen, en - leren broeken. Politici op mijn (?) internet zijn vooral hun relatie- en seksleven. Hadewych Minis is overigens de actrice die Máxima speelde. Ook een soort politica dus, in het oog van internet.

Myrthe Hilkens is kamerlid en journalist in ruste en ze is verdorie nog maar 35. Als je het wil weten: ik vind haar aantrekkelijk, hoewel ze snel lijkt te verouderen, wat haar trouwens behoorlijk goed staat. Haar loenzende blik is iets ironischer geworden. Twitter, bevallen, getrouwd: het trekt zo zijn sporen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten